Berapakah kos pembedahan pembesaran zakar? Pakar bedah plastik menjawab

Topik sebegini entah bagaimana tabu dan perbincangannya memerlukan sensitiviti khusus. Walau bagaimanapun, topik ini perlu dibincangkan kerana ia melibatkan kesihatan - kedua-dua fizikal dan psikologi.

Pakar bedah plastik melakukan pembedahan untuk membesarkan zakar lelaki

Adakah pembesaran zakar mungkin? Apa yang boleh doktor tawarkan kepada mereka yang ingin melakukan ini? Kami mempelajari butiran daripada pakar bedah plastik.

Sejauh manakah ia selamat?

Ya, kami menawarkan pembedahan plastik lelaki untuk pembesaran zakar. Hari ini terdapat beberapa kaedah dan doktor sentiasa memilih pelan rawatan yang optimum bergantung pada ciri individu pesakit, masalahnya dan kehendaknya. Semua kaedah telah diuji, dikaji dan dibangunkan berkali-kali. Doktor membantu lelaki yang mengalami ketidakselesaan psikologi akibat saiz organ kemaluan, serta lelaki yang memerlukan pembedahan rekonstruktif untuk patologi kongenital kawasan urogenital, kecederaan, kecacatan yang diperolehi, dll.

Bagaimanakah pembedahan pembesaran zakar dilakukan?

  • Terdapat teknik untuk memanjangkan dan menebalkan zakar. Untuk memanjangkan, operasi yang dipanggil ligamentotomy dilakukan, yang membolehkan anda meningkatkan saiz sebanyak 2-3 sentimeter. Dalam kombinasi dengan ligamentotomi, doktor mungkin mengesyorkan pembedahan plastik kulit pada pangkal zakar, pembedahan plastik pada skrotum dan liposuction di kawasan kemaluan untuk hasil yang lebih baik.
  • Adalah penting untuk memahami bahawa dengan operasi ini, panjang zakar semasa rehat meningkat, manakala panjang zakar yang tegang berubah sedikit.
  • Dalam kes disfungsi erektil, pembedahan dipanggil corporoplasty dilakukan untuk memanjangkan zakar. Dalam kebanyakan kes, operasi digabungkan dengan pemasangan prostesis zakar.

Adakah mungkin untuk membuat zakar lebih tebal?

  • Untuk menebalkan zakar, prosedur lipofilling dilakukan, di mana "lemak sendiri dipindahkan". Lemak dikeluarkan dari perut atau paha depan pesakit dan kemudian disuntik ke dalam tisu zakar. Prosedur ini adalah traumatik rendah dan dijalankan oleh Tusukan kecil dibuat dengan kanula.
  • Dengan pengisi asid hyaluronik adalah mungkin untuk meningkatkan ketebalan zakar atau jumlah glans. Dalam kes ini, hasilnya adalah sementara dan memerlukan penggunaan semula pengisi berikutnya.
  • Jika penebalan zakar yang ketara diperlukan, pembedahan dengan pelbagai kepak pembedahan mikro dijalankan. Teknik pembedahan ini agak kompleks, memerlukan tempoh pemulihan yang panjang dan memerlukan peralatan berteknologi tinggi serta pasukan pembedahan yang berpengalaman.

"Adakah ia benar-benar selamat? "

Kebimbangan utama yang pesakit nyatakan semasa perundingan berkaitan dengan fungsi ereksi. Adakah ia akan rosak? Kami menyegerakan untuk meyakinkan semua orang: pembedahan untuk memanjangkan atau menebalkan zakar tidak menjejaskan fungsi ereksi. Walau bagaimanapun, adalah penting untuk memahami bahawa apabila melakukan operasi di atas terdapat risiko pelbagai komplikasi, yang akan dibincangkan dalam perundingan peribadi. Doktor pasti akan menerangkan kepada anda semua risiko dan ciri-ciri tempoh pemulihan. Kontraindikasi, termasuk penyakit kronik dan berjangkit serta gangguan psikologi, juga dibincangkan secara terperinci semasa perundingan.

Tempoh tempoh pemulihan bergantung pada tahap campur tangan pembedahan yang dilakukan. Secara purata, rehat seksual perlu diperhatikan selama satu bulan selepas operasi.

Berapakah kos pembedahan pembesaran zakar?

Kos operasi bergantung pada tahap prosedur pembedahan.

  • Kos pembedahan pembesaran zakar ialah $1, 150 atau lebih.
  • Harga pembedahan menebal zakar bermula pada $950.