Berapa banyak zakar boleh diperbesarkan melalui pembedahan?

Saiz zakar menjadi kebimbangan ramai lelaki akhir-akhir ini. Tidak perlu dikatakan, saiz bukan masalahnya. Namun, ramai yang mahu mengubahnya. Perubatan moden membentangkan banyak peranti dan cara yang berbeza untuk menyelesaikan masalah yang rumit. Tetapi pembedahan pembesaran zakar kekal yang paling popular dan dalam permintaan. Apabila memilih antara pam, gel, extender, pemberat, lelaki lebih cenderung untuk mempercayai kaedah pembedahan.

Pembesaran zakar pembedahan

Pembedahan pembesaran zakar

Saiz zakar bergantung kepada banyak faktor. Tetapi pada asasnya ia adalah ciri-ciri genetik organisma dan faktor keturunan. Kebanyakan doktor percaya bahawa saiz zakar biasa berbeza antara 12 dan 18 sentimeter. Tetapi ramai lelaki sangat kategori dan tidak bersetuju dengan kenyataan sedemikian, mahu menukar saiz organ pembiakan mereka pada sebarang kos. Kebanyakan lelaki ini tidak memahami bahawa saiz tidak bertanggungjawab untuk pembiakan, dan ini tidak menjejaskan kualiti hubungan seksual. Tetapi saiz yang kecil lebih kepada masalah psiko-emosi. Seorang lelaki berasa rendah diri, tidak dapat bertemu dengan seorang wanita, mencipta keluarga kerana kompleksnya sendiri. Pembedahan pembesaran zakar membantu menghilangkan negatif, tetapi ini tidak bermakna ia benar-benar selamat dan tidak mempunyai kontraindikasi.

Penting! Anda tidak seharusnya membuat keputusan tentang sokongan pembedahan untuk menukar parameter tanpa berunding dengan pasangan jiwa anda. Mungkin tidak ada keperluan untuk melakukan ini.

Ini adalah campur tangan pembedahan pada sistem genitouriner lelaki, yang bertanggungjawab untuk pembiakannya. Perubatan hari ini menawarkan dua jenis operasi sedemikian:

  • perubahan panjang;
  • perubahan ketebalan.

Pembedahan pembesaran zakar

Sesetengah lelaki, yang panjang zakarnya adalah 10-12 sentimeter, tidak bersetuju dengan parameter sedemikian, menganggapnya sebagai anomali. Ini tidak begitu, anomali ialah mikropenis yang mempunyai lebih sedikit parameter sedemikian. Tetapi keinginan untuk berkembang pada semua kos melampaui akal fikiran. Jadi, jika ada keinginan dan tiada kontraindikasi, pembedahan pembesaran zakar boleh dilakukan.

Operasi peningkatan dilakukan dengan kaedah berikut:

  • ligamentotomi;
  • Prostetik.

Ligamentotomy adalah pembedahan pembesaran zakar yang paling biasa yang tidak mempunyai akibat yang serius. Kaedah ini melibatkan persilangan pita penggantungan. Dalam keadaan tenang, sebahagian daripada organ genital lelaki terletak di kawasan kemaluan, seolah-olah dalam simpanan, dan dipegang dengan bantuan ligamen khas. Dengan bantuan operasi memotong ligamen sedemikian, adalah mungkin untuk meningkatkan saiz dengan beberapa sentimeter. Sejurus selepas campur tangan pembedahan menggunakan kaedah ini, anggota badan meningkat sebanyak 1-2 sentimeter. Walau bagaimanapun, ini tidak selalu sesuai untuk lelaki, jadi doktor mengesyorkan menggunakan extender selepas pembedahan. Ini adalah peranti khas yang perlu anda pakai selama beberapa bulan berturut-turut, yang boleh menambah empat sentimeter lagi.

Pembedahan pembesaran zakar

Intervensi pembedahan untuk prostetik tidak dilakukan atas permintaan pesakit. Ia mesti didahului oleh penunjuk tertentu, dan keputusan akhir dibuat oleh doktor. Penunjuk utama untuk prostetik boleh:

  • saiz kecil (micropenis sehingga 10 sentimeter);
  • disfungsi seksual (mati pucuk);
  • Kelengkungan zakar, penyakit Pieroni.

Tisu rawan pesakit sendiri atau bahan elastik sintetik khas digunakan sebagai implan. Pembesaran zakar dengan bantuan operasi sedemikian dianggap sukar, dengan risiko kemungkinan patologi. Satu lagi jenis prosedur pembedahan ialah implantasi implan dengan mekanisme kembung. Ini membolehkan lelaki menjalani kehidupan seks yang normal dan mengawal ereksi mereka sendiri. Tetapi operasi ini rumit dan mahal, jadi tidak semua orang mampu membelinya.

Pembedahan untuk membesarkan zakar

Pembedahan menukar organ kemaluan lelaki ini tidak rumit dan tidak berbahaya seperti yang sebelum ini. Kaedahnya terdiri daripada pemindahan tisu lemak pesakit ke dalam batang zakar. Walau bagaimanapun, ini hanya boleh dilakukan selepas perbualan sulit dengan pesakit. Ini kerana doktor tidak dapat menjamin hasil 100% kerana sifat fisiologi tisu adiposa. Lemak boleh diserap sebahagiannya, mengakibatkan benjolan yang tidak sedap dipandang pada badan zakar.

Penting! Campur tangan pembedahan harus didekati dengan berhati-hati. Ini adalah pengenalan kepada sistem genitouriner yang boleh menjejaskan pembiakan.

Kaedah yang lebih mahal ialah menanam allograf daripada organisma manusia lain yang serupa secara genetik. Operasi sedemikian agak mahal, dan selepas pelaksanaannya mungkin terdapat fenomena patologi dalam bentuk penolakan tisu asing. Pada masa ini, malangnya, tidak ada satu kaedah pun yang telah lulus ujian klinikal untuk meningkatkan ketebalan. Oleh itu, jika tiada tanda-tanda, penggunaan campur tangan pembedahan sedemikian tidak disyorkan. Organ seks lelaki sangat sensitif. Sebarang campur tangan membawa kepada perubahan patologi dan kehilangan sensitiviti. Untuk melakukan campur tangan pembedahan sedemikian, adalah perlu untuk menimbang dengan teliti semua kebaikan dan keburukan. Oleh sebab itu, kebanyakan pakar bedah terlibat dalam perbualan tanpa nama sulit dengan lelaki supaya mereka memahami betapa tidak sesuainya perkara ini.

Mikropenis sebagai petunjuk untuk pembesaran zakar pembedahan

Komplikasi dan risiko selepas pembedahan

Menurut pakar bedah yang mengamalkan, walaupun dengan operasi yang berjaya, tidak lebih daripada 35 peratus lelaki yang berpuas hati. Sebagai peraturan, selepas operasi sedemikian, ramai yang mencari kaedah pembesaran zakar yang lebih radikal, tetapi lembut.

Jadi mungkin lebih masuk akal untuk mencuba semua kaedah ini dahulu dan kemudian baring di atas meja di bawah pisau bedah pakar bedah? Malah, perubahan sedemikian boleh berlaku selepas operasi:

  • parut;
  • Tubercle;
  • risiko jangkitan;
  • penolakan tisu asing yang memerlukan campur tangan selanjutnya;
  • disfungsi erektil;
  • kehilangan perasaan;
  • kekurangan ejakulasi;
  • kelengkungan zakar.

Mungkin anda tidak sepatutnya mempertaruhkan kesihatan seksual dan mental anda dengan mendedahkan organ seks kepada perubahan radikal sedemikian? Terdapat banyak cara untuk menukar ketebalan dan panjang zakar tanpa pembedahan. Ia akan mengambil lebih banyak masa, tetapi terdapat jaminan dan keselamatan untuk kesihatan lelaki anda.

Kaedah mengubah saiz yang lebih memaafkan

kaedah kuno pembesaran zakar

Sebelum membuat sebarang perubahan radikal pada zakar anda, anda perlu mempertimbangkan dengan teliti parameternya. Mungkin semuanya tidak begitu menyedihkan dan tidak memerlukan keputusan terburu-buru? Ia tergesa-gesa membawa kepada kekecewaan besar yang telah membawa kepada keputusan yang salah. Saiz zakar purata bagi orang Eropah berkisar antara 13 hingga 18 sentimeter. Ini adalah norma mutlak yang tidak memerlukan perubahan. Lebih-lebih lagi, semua perubahan bertentangan dengan alam semula jadi, dan dia tidak boleh memaafkan ini. Sekiranya panjang zakar berada dalam had ini, kemungkinan besar tiada apa yang perlu diubah. Sekiranya terdapat keinginan yang membara untuk mengubah sesuatu: ketebalan, panjang - anda boleh mencuba kaedah moden yang tidak memerlukan campur tangan pembedahan.

Anda juga boleh membesarkan zakar di rumah. Terdapat kaedah berikut:

  • Urut;
  • urutan Thai;
  • regangan dengan berat;
  • penggunaan extender;
  • pam vakum;
  • penggunaan ubat.

Setiap kaedah ini mempunyai beberapa kelebihan dan kekurangan. Oleh itu, keputusan sedemikian tidak boleh tergesa-gesa. Dan walaupun diputuskan untuk menukar parameter di rumah, ini mesti dilakukan selepas berunding dengan doktor. Ia adalah kerja harian, selalunya berat yang tidak menyenangkan dan mengambil banyak masa. Tidak akan ada hasil segera.

Pembesaran zakar dengan urutan

Urut untuk pembesaran zakar

Hanya beberapa minit urutan harian akan menambah beberapa inci yang diingini kepada maruah anda. Pertama, zakar mesti dibasuh dengan air suam dan dikeringkan dengan tuala lembut. Pastikan anda menggunakan gel atau krim khas. Prosedur ini memastikan aliran darah ke zakar. Selepas itu, lakukan beberapa latihan mudah:

  • Dengan satu tangan, picit zakar di pangkal, dengan sebelah lagi tarik ke arah kepala dan kemudian ke belakang.
  • Picit dan lepaskan tangan anda pada badan zakar secara bergantian. Kekerapan dan kekuatan menekan boleh ditingkatkan secara beransur-ansur. Tidak sepatutnya ada ketidakselesaan.
  • Pegang zakar di tangan anda dan urut mengikut pusingan pusingan jam.
  • Lakukan latihan sebelumnya, tetapi dengan tangan yang lain dan sudah berlawanan arah jam.
  • putar anggota badan yang diapit dalam penumbuk, tarik: atas, bawah, kiri, kanan;
  • ulangi latihan sebelumnya dengan tangan yang lain;
  • regangkan zakar sepanjang keseluruhannya.

Ramai mungkin berfikir bahawa prosedur ini tidak berguna, tetapi tidak. Sedikit kesabaran dan amalan akan membawa kepada hasil yang diinginkan. Tetapi anda tidak boleh berhenti walaupun untuk satu hari.

Berat untuk pembesaran zakar

Berat untuk pembesaran zakar

Teknik ini terdiri daripada memakai pemberat yang melekat pada zakar. Mereka biasanya bermula dengan berat kecil, tidak lebih daripada 100 gram, secara beransur-ansur meningkatkan berat berat yang ketara. Teknik ini tidak begitu mudah, tetapi sangat berkesan. Adalah dinasihatkan untuk hanya membawa makeweight di rumah. Apakah jenis kargo untuk dipilih, anda perlu menyemak dengan doktor.

Penting! Semua kaedah pembesaran zakar selain daripada pembedahan mesti digunakan bersama dengan ubat-ubatan yang mengandungi testosteron.

Secara umum, semua kaedah lain tidak kurang radikal, tetapi memerlukan lebih banyak usaha kewangan. Keputusan ini tidak boleh dibuat secara terburu-buru. Dan jangan lupa untuk berunding dengan doktor anda sebelum mengambilnya.